Inici E General E Recomanacions sobre trucades comercials d’empreses de llum i gas

Recomanacions sobre trucades comercials d’empreses de llum i gas

Arran de les pujades del preu de l’electricitat en el mercat majorista, les empreses que  comercialitzen llum i gas han intensificat les seves ofertes amb trucades comercials que ofereixen canvis de tarifa –de la tarifa amb preu regulat a tarifes de mercat lliure, per exemple– o, fins i tot, canvis de companyia.

Per evitar la contractació de serveis no desitjats o canvis de comercialitzadora de llum o gas sense el vostre consentiment exprés, des de l’Agència Catalana del Consum us fem les recomanacions següents:

  • Les empreses no poden oferir-vos productes o serveis per mitjà de trucades o missatges telefònics sense la vostra acceptació. Si rebeu trucades no desitjades, podeu oposar-vos a continuar rebent-les – dret d’oposició al tractament de les vostres dades personals amb finalitats comercials–.
  • No us precipiteu a l’hora d’acceptar les ofertes que us puguin fer; demaneu que us les facilitin per escrit per estudiar-les amb calma. Podeu consultar el comparador d’ofertes d’energia de la CNMC.
  • No faciliteu les vostres dades bancàries, ni dades personals o factures anteriors, si no n’esteu ben segurs i convençuts de voler contractar.
  • Abans de decidir-vos, compareu preus i serveis.
  • Tingueu en compte que per poder gaudir del bo social (tarifa elèctrica més econòmica), cal que estigueu acollits a la tarifa de preu regulat o PVPC (Preu Voluntari per al Petit Consumidor), amb preus fixats pel Govern.
  • Si us ofereixen canviar de subministrador, abans reviseu si teniu algun compromís de permanència amb la companyia actual, ja que us podrien cobrar una penalització, o serveis addicionals associats al contracte –per exemple, el manteniment de caldera–.
  • Si decidiu acceptar una oferta, cal que posteriorment la confirmeu per escrit en paper, per correu electrònic, amb un missatge SMS, etc.
  • Guardeu una còpia de l’oferta i del contracte. Si la contractació s’ha fet per telèfon, teniu 14 dies per anul·lar-ho –és el que s’anomena dret de desistiment–.

En cas de desavinença amb l’empresa, adreceu-vos-hi per qualsevol canal que us permeti conservar-ne una prova (fulls oficials de reclamació, formulari web, correu electrònic, trucada amb un número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, podeu contactar amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi.

Aquest lloc web fa servir galetes per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes. Si desitja més informació, accedeixi a la nostra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies