Gestió i organització
Gerència
La gerent és una figura integrada en la cúpula del govern, una professional amb plena dedicació a l’execució de les tasques de govern i l’administració comarcals. És nomenada i separada pel Ple del Consell i assisteix a les sessions dels òrgans col·legiats, tant de caràcter resolutori com decisor, amb veu però sense vot.
Secretaria General
Li correspon les funcions bàsiques de fe pública i assessorament legal perceptiu a la legislació de règim local.
Intervenció i Tresoreria
Li correspon el control i la fiscalització interna de la gestió economicofinancera i pressupostària, i la comptabilitat, tresoreria i recaptació.
Servei d’Atenció Tècnica (SAT) als Ajuntaments
El Consell Comarcal de la Cerdanya presta el servei d’assistència als municipis inclosa la prestació de les funcions reservades a funcionaris amb habilitació estatal.
Competències
Les competències de la presidència segons Decret Legislatiu 4/2003 són les següents:
Article 16
La gerència
16.1 Correspon al gerent, d’acord amb les directrius del ple i les instruccions del president:
- a) Dirigir l’administració comarcal i executar els acords del ple.
- b) Dirigir, inspeccionar i impulsar les obres i els serveis comarcals.
- c) Autoritzar i disposar despeses, i reconèixer obligacions, en els límits de la delegació que li atorga el ple; ordenar pagaments i retre comptes.
- d) Dirigir el personal de la corporació.
- e) Exercir altres funcions que expressament li són delegades i no afecten les atribucions del president i del ple enumerades pels articles 13 i 14.