Les Oficines Comarcals d’Informació al Consumidor (OCIC) estan adscrites als Consells Comarcals mitjançant un conveni amb l’Agència Catalana de Consum i tenen la missió de garantir els drets de les persones com a consumidores de béns i productes i usuàries dels serveis.
Així, l’OCIC s’encarrega d’informar a les persones consumidores i a les empreses sobre els seus drets i els seus deures en matèria de consum i la forma d’exercir-los. D’altra banda, també forma a les persones consumidores, empresaris i empresàries, professionals dels organismes públics de consum i associacions de consumidors, a través de xerrades, seminaris i cursos de formació i educa als nens i nenes i als i les joves en el consum responsable.
A més, des de l’OCIC s’actua per a la resolució dels conflictes que sorgeixen entre les empreses i les persones consumidores, a través dels mecanismes de mediació i arbitratge, amb la voluntat de millorar el funcionament del mercat de productes i serveis, a través del control, la inspecció i, si s’escau, la regulació normativa. Tot, garantint la protecció dels drets de les persones consumidores i la competitivitat de les empreses.