Auriculares
Contacte | +34 972 884 884 | Horari: Dll-dv de 9h a 14h
Instagram
Twitter
Facebook
YouTube

Contacte | +34 972 884 884 | Dll-dv de 9h a 14h

Instagram
Twitter
Facebook
YouTube

+34 972 884 884 | Dll-dv de 9h a 14h

Inici E Cultura E Llívia acull les VII Jornades d’Estudis Comarcals

Llívia acull les VII Jornades d’Estudis Comarcals

Una jornada plena de xerrades curtes i dinàmiques sobre arqueologia, història, patrimoni i curiositats de la comarca

Aquest dissabte 3 d’octubre, Llívia va acollir la VII Jornada d’Estudis Comarcals de Cerdanya, una iniciativa que ha tornat a posar de manifest l’interès per conèixer, estudiar i preservar la història i el patrimoni de la nostra comarca.

Al llarg del jornada, que va comptar amb la presència de la consellera del Consell Comarcal Maria Sans, es van presentar 21 comunicacions amb una gran diversitat de temes.

Com a nota destacada, es va informar en primícia que s’han trobat per primer cop restes de cultura de Neandertals de manera fefaent, cosa que posa la Cerdanya en el mapa de distribució d’aquesta espècie.

170 persones van seguir presencialment la jornada i la retransmissió en directe per YouTube acumula més de 500 reproduccions. Unes dades que confirmen que la Cerdanya s’estudia, es debat i interessa.

Les jornades van ser inaugurades pel president del Grup de Recerca de Cerdanya, Enric Quílez; la directora de l’Arxiu Comarcal, Erola Simon i l’alcalde de Llívia, Albert Cruïlles.

Volem agrair la participació de totes les persones ponents i assistents, així com la tasca de les entitats que, juntament amb el Consell Comarcal, organitzen les JEC: l’Arxiu Comarcal i el Grup de Recerca de Cerdanya. També volem fer un agraïment especial a l’Ajuntament i al Museu de Llívia per la seva col·laboració i acollida.

La gravació completa de la jornada ja es pot consultar al canal de YouTube del GRC: ja.cat/jec2026