Promoció de l’autonomia i atencio de la dependència
Servei d'atenció a domicili (SAD)
És una prestació bàsica de serveis socials, de caràcter social, no sanitari, que ofereix un conjunt integrat, organitzat i coordinat d’accions i serveis per oferir el suport personal, d’atenció i ajut, des d’un vessant preventiu, assistencial i educatiu, a les persones/famílies amb dificultats de desenvolupament, manca d’autonomia personal, disminució o especial problemàtica familiar.
Aquests serveis es despleguen, principalment, al domicili de la persona/família beneficiària per tal d’evitar o retardar situacions d’internament i per mantenir a la persona/família en el seu medi amb garanties d’atenció adequada.
Els/les treballadors/es familiars són els/les professionals que es responsabilitzen de l’execució i l’atenció domiciliària d’acord amb un pla d’intervenció definit per l’Equip Bàsic d’Atenció Primària.
Què oferim?
Atenció i cura de la llar a les persones o famílies en situació de risc social, vulnerabilitat o desestructuració.
- Procurar l’autonomia personal de les persones o famílies ateses. Mai es realitzarà allò que puguin fer per si mateixes, amb l’objectiu d’afavorir l’autonomia i evitar, tant com sigui possible, la incapacitat progressiva.
- Punts d’atenció del Servei d’Ajuda a Domicili (SAD): Els equips són itinerants i donen la seva atenció domiciliària a tots els municipis de la Cerdanya.
Contacte:
Servei de teleassistència
El Servei de Teleassistència és una modalitat dels serveis d’atenció domiciliària que, mitjançant la tecnologia adequada, ofereix als usuaris una atenció permanent i a distància, assegurant una resposta ràpida a les eventualitats que els puguin sobrevenir.
S’adreça prioritàriament a les persones grans o amb discapacitat que visquin soles, i a aquelles persones que tenen problemes de mobilitat o passin moltes estones de soledat.
Què oferim?
- El servei funciona mitjançant el telèfon i permet a l’usuari, tan sols prement un botó, establir el contacte directe amb la central de control i seguiment permanent. És un servei de 24 hores els 365 dies de l’any.
- El servei de teleassistència té la intenció de pal·liar les necessitats derivades dels processos d’envelliment i donar atenció a les persones en situacions de dependència i/o aïllament.
Punts d’atenció del Servei de Teleassistència: Aquesta tecnologia es pot instal·lar a tots els domicilis de la Cerdanya prèvia valoració tècnica.
Contacte:
Servei de transport adaptat
El servei de transport adaptat es configura com un servei social d’atenció de primer nivell per les persones amb mobilitat reduïda. Facilita un transport accessible i/o assistit a persones amb discapacitat o amb dependència i mobilitat reduïda de la comarca de la Cerdanya. Té per objecte el trasllat a Serveis Socials especialitzats d’atenció diürna i a aquells altres serveis que permetin garantir o afavorir la integració d’aquestes persones amb l’entorn.
Actualment des del Consell Comarcal es dóna el suport econòmic per a la prestació d’aquest servei a entitats delegades.
Què oferim?
- Trasllat des del municipi de residència de les persones amb discapacitat o amb dependència i mobilitat reduïda als serveis socials especialitzats.
Punts d’atenció del Servei de Transport Adaptat: Es tracta generalment d’un servei porta a porta que engloba el trajecte entre el domicili de la persona, empadronada a qualsevol municipi de la Cerdanya, fins al servei social d’atenció especialitzada.
Contacte:
Banc d'ajudes tècniques
El Banc d’Ajudes Tècniques ofereix ajudes tècniques domiciliàries que serveixen per millorar la qualitat de vida de les persones amb dependència, que no estan subvencionades ni pel Departament de Salut ni pel de Departament de Treball, Afers Socials i Família de la Generalitat de Catalunya, i que són difícils d’assumir per la majoria d’usuaris i de les seves famílies, com per exemple: llits articulats, grues per a la mobilització de persones, cadires de rodes, cadira de rodes per la dutxa, matalassos antiescares…. El Banc, a més, té la voluntat de solidaritat i reciclatge quan aquests ajuts ja no es fan servir.
Què oferim?
- Informació, orientació i assessorament sobre ajudes tècniques, accessibilitat i comunicació en el domicili de la persona en situació de dependència.
- Facilitar temporalment l’accés a determinades ajudes tècniques disponibles al Banc.
Punts d’atenció del Banc d’Ajudes Tècniques: Aquest material està disponible per a tota la població de la Cerdanya.